Benelli-motor logo

Benelli BN 251: Hezký naháč (nejen) pro začátečníky

Foto

Co se o BN 251 píše v katalogu motocyklů

Benelli BN 251 je ve všech ohledech povedená mašina vhodná jak pro úplné začátečníky, tak pro ty zkušenější jezdce. Je příjemně agilní, bez větších problémů zvládnutelná a nabídne také skvělý mix nízkých provozních nákladů, spolehlivosti a povedeného designu.

Motor

Srdcem motocyklu Benelli BN 251 je povedený, kapalinou chlazený jednoválcový motor o zdvihovém objemu 249cc, který se pyšní DOHC rozvodem. Tato pohonná jednotka dosahuje nejvyššího výkonu 18.5 kW, tedy 25 koní při 9000 ot/min a točivý moment čítající 21.5 Nm je dostupný při 7500 ot/min. Pro dosažení co nejlepší dynamiky je nutné motor popohnat do vyšších otáček, ale to mu samozřejmě vůbec nevadí a jde do nich s nadšením. S rostoucími otáčkami je odezva na přidání plynu čím dál svižnější, nicméně motor není vyloženě špatný ani v nižších otáčkách. I zde jsou jeho reakce poměrně slušné a motorka je tak uživatelsky přívětivá za všech okolností. Je to takový ten ideální parťák na každý den, který zvládne jak občasnou ostrou jízdu, tak klidnější korzování po městě nebo na příměstských cestách. Mezi klady této pohonné jednotky pak určitě patří také příjemný zvukový projev a vcelku nízká spotřeba. Dynamika je solidní a motor je spojený s poměrně přesnou a vhodně odstupňovanou šestistupňovou převodovkou.

Jízda a ovladatelnost

Tato mašina je postavena na klasickém ocelovém příhradovém rámu, jehož součástí je i motor a to zaručuje jeho dostatečnou pevnost. Vpředu najdeme USD vidlici o průměru 41 mm a vzadu pak centrálně umístěný tlumič s možností nastavení. Hlavní zbraní tohoto motocyklu je agilní chování a jednoduchá ovladatelnost i v nízkých rychlostech, protože se jedná o příjemně lehký stroj a hustý městský provoz mu tak nedělá žádné větší problémy. Nejlépe se ale cítí na klikatých okreskách, kde vynikne ochota zatáček a schopnost poslouchat na každé slovo. Charakter jízdy je čitelný, nezáludný a zkrotit tento stroj tak není žádný problém ani pro začínající řidiče. Prostřednictvím řidítek se k řidiči dostane poměrně hodně informací o dění pod kolem a pochvalu si zaslouží také celkově dobrá ergonomie a solidní úroveň komfortu. Nemusíte se bát ani horších povrchů, protože tlumiče je zvládnou odfiltrovat až překvapivě schopně. Žádná větší výtka nemíří ani k brzdám, které nemají se zastavením tohoto lehkého naháče žádný větší problém a kromě toho nabídnou také dobré dávkování výkonu. Na předním kole najdeme kotouč o průměru 280 mm se čtyřpístkovým třmenem a na zadním pak 240 mm kotouč.

Výbava

Výbava je spíše základní, ale to odpovídá celkovému duchu tohoto stroje a dostanete přesně to, co lze v této třídě očekávat. Z modernějších věcí bychom měli zmínit hlavně povedenou palubní desku, která se skládá z velkého, analogového otáčkoměru a klasického displeje. Celá palubní deska má hezké, žluté podsvícení, díky kterému je všechno perfektně čitelné i na přímém slunečním světle a potěší i přehledná grafika. Displej zobrazuje, kromě aktuální rychlosti, také teplotu, stav nádrže, čas a neschází ani ukazatel zařazeného převodového stupně. Vcelku pohodlné sedlo se nachází ve výšce 795 mm a nádrž zvládne pojmout 17 litrů paliva, díky čemuž je možné urazit na plné natankování vskutku obstojnou vzdálenost. Přední světlomet je dostatečně výkonný a zpětná zrcátka vám zase poskytnou dobrý přehled o dění za vámi, což oceníte hlavně ve městě. Výrobce na této mašině použil kola o průměru 17 palců, na kterých jsou obuty pneumatiky o rozměrech 110/70 vpředu a 150/60 vzadu.

Kvalita a spolehlivost

Dílenské zpracování tohoto stroje není vůbec špatné a dalo by se říct, že je tak nějak poplatné cenovce a třídě. Už na první pohled je to kvalitně postavený stroj a první kilometry to jenom potvrdí, protože všechno sedí hezky na svém místě a nic nevrže ani na méně kvalitních cestách. V oblasti spolehlivosti by také mělo být všechno v pořádku, protože tento stroj není přecpaný zbytečnou elektronikou a má spíše základní výbavu, takže zde není moc věcí, které by mohly zlobit. Při dodržení servisních intervalů a základní údržby bude určitě všechno v nejlepším pořádku. Co se týče ceny, tak standardní varianta u nás stojí 89 900 Kč a za verzi se systém ABS se připlácí 10 000 Kč. Je to tedy poměrně dostupný a určitě ne předražený stroj, který za tyto peníze rozdá hodně radosti.

Verdikt

Benelli BN 251 je ve všech ohledech povedená mašina vhodná jak pro úplné začátečníky, tak pro ty zkušenější jezdce. Je příjemně agilní, bez větších problémů zvládnutelná a nabídne také skvělý mix nízkých provozních nákladů, spolehlivosti a povedeného designu. Ten určitě zaujme už na první pohled a skvěle vypadá hlavně ostře řezaná příď s rozměrným světlometem a kapličkou, ve které sedí palubní deska. Motor je dostatečně výkonný, jde s radostí do otáček a disponuje i pohotovou odezvou na přidání plynu, takže je to vesměs příjemný společník pro každý den. Jízdní vlastnosti jsou agilní a zároveň dobře čitelné, takže i začínající řidiči budou tento stroj krotit bez větších problémů. Určitě potěší také vysoká úroveň komfortu. Výbava je spíše základní (ABS je za příplatek), ale nic důležitého neschází a v základu dostanete všechno pro jízdu nezbytně nutné. Pochvalu si určitě zaslouží i kvalitní dílenské zpracování a dobrá spolehlivost.

Autor: Ondřej Koníček Katalog motocyklů.cz



Foto Foto Foto Foto Foto

AKTUALITY ZE SVĚTA BENELLI

TEST MOTO NAHLED TRK 702 a 702X - návod k propojení s chytrým zařízením
Nové modely Benelli TRK 702 a TRK 702X jsou vybaveny nejnovější generací přístrojové desky, která se dokáže propojit s vaším chytrým telefonem...
TEST MOTO NAHLED AKČNÍ CENA skladových motocyklů
Letošní sezóna nabízí opravdu krásné babí léto, a tak je škoda ho nevyužít plno. Na veškeré skladové zásoby strojů Benelli jsme si tak pro vás...
TEST MOTO NAHLED MOTOREKORD 2023
Legendární akce MotoREKORD se vrátila.
více »


Vážený návštěvníku, potvrzením pomocí tlačítka "Souhlasím" udělujete souhlas nám a našim partnerům s použitím cookies pro nezbytné, analytické a marketingové účely na tomto zařízení. Volbou Nastavení můžete sami určit, jaké skupiny cookies je možné zpracovávat, popřípadě jejich zpracování úplně zakázat. Ukládání nezbytných cookies probíhá vždy, a to v zájmu zachování funkčnosti webové prezentace.



Nastavení