Benelli-motor logo

Benelli TRK 502 Traveler: Cesťák pro mladé?

Foto

Silničně střižený cestovatel není naládovaný hi-end elektronikou a jeho řadový dvouválec netrhá asfalt při každém pootočení plynové rukojeti. Světe div se, i přes to má co nabídnout a může oslovit mladé motorkáře s cestovatelskými choutkami. Ano má pochopitelně své mouchy, ale i přes to dokáže nabídnout poměrně dost a navíc za docela rozumnou cenu.

Benelli TRK 502 Traveler je jedním z deseti modelů původně italské značky, která od roku 2003 spadá pod jihočínský koncern Qianjiang. Podobně jako jeho sourozenec s větším terénním apetitem TRK 502 Adventure se Traveler zrodil pro cestování a výletování na delší štreky. Vzhledem k půllitrovému dvouválcovému „řaďáku“ s maximálním výkonem 35 kW je hozenou rukavicí pro držitele řidičáků kategorie A2 a tím pádem je víc než jasné, že cílí na mladé motorkáře, kteří se teprve do tajů dálek v jedné stopě noří. Sedlo v rozumné výšce 800 mm nad zemí bude argumentem pro motorkáře menší postavy, ale také dámy.

Všichni bez rozdílu nejspíš nepohrdnou poměrně štědrou základní výbavou, která obsahuje například padací rámy, držáky kufrů, ale i kovový držák navigace. Také USB konektor, ukazatel zařazené rychlosti, řidítka na silentblocích nebo zubaté stupačky s možností demontáže gumy, či blástry, nejsou vůbec od věci. Blástry jsou ale poměrně chatrné a rozhodně by zasloužily fortelnější provedení. Naopak musím vyzdvihnout rozměrné plexi podpořené dvojicí deflektorů, ale i dvaceti litrovou nádrž, která zaručuje slušný dojezd. U motorky této kategorie mi ale chybí centrální stojan, který se čas od času hodí.

Kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 499,6 ccm si továrna vyrábí sama a produkuje již zmíněných 35 kW, tedy necelých padesát koníků. Jejich čas nastává při 8500 ot./min. a maximální kroutící moment 45Nm se o slovo hlásí dokonce o 3500 ot./min níže. Benzín dávkuje elektronické vstřikování a převodovka čítá šest rychlostních stupňů.

Příhradový rám je posvářen z ocelových trubek a výrazně se podílí na celkovém vzhledu mašiny, což platí o také kyvné vidlici. Benelli TRK 502 Traveler stojí na sedmnáctkových kolech, přičemž zadek je nazut do pneumatiky rozměru 160/70 17" a předek do 120/70 17". Za pochvalu stojí fakt, že už z továrny přijíždí TRK obuté do pneumatik Pirelli Angel ST a nedošlo na laborování s nějakými asijskými papučemi. Přední USD vidlice dostala pevné tovární nastavení a není tak možnost dále individuálně ladit. Zadní centrální tlumič pak nabízí nastavení předpětí a útlumu. Brzdy jsou vlastní Benelli, přičemž dva přední radiální čtyřpístky hlodají kotouče o průměru 320 mm.

Benelli TRK 502 Traveler rozhodně není žádným drobečkem a dá se říct, že se mu výborně daří klamat tělem. Kdyby neměl na podsedlovce číslici 502, nejspíš by málokdo hádal, že stojí před půllitrem. To platí i o chvíli, kdy se mu uvelebuji v sedle osmdesát centimetrů nad zemí. Poměrně měkké sedlo leží v rozumné výšce a už tento fakt napovídá, že by TRK 502 mohl oslovit i slečny cestovatelky, které celkem bezpečně došlápnou na zem. Trojúhelník řidítka, sedlo a stupačky mluví jasnou cestovní řečí, která bezesporu zaručí pohodlné cestování ve vzpřímené poloze na delší vzdálenosti. V první chvíli vnímám pocitově dále položená řidítka a potřebuji se k nim více natáhnout. Váha motorky je na místě pochopitelně znát a tenhle fakt připomíná, že se jde o plnohodnotnou cestovní mašinu, která si s většími stroji nezadá.

To už ale dávám řadovému dvouválci zelenou a tlačítko startéru ho nechává promluvit. Už při volnoběžných otáčkách oceňuji hluboký brumlání a výrazný zvukový projev. Na nic už nečekám a co nejrychleji mizím za město, kde by se TRK 502 měl cítit ve svém živlu a ukázat, jak moc to s cestováním myslí vážně.

Řadový dvouválec s maximálním výkonem 35 kW, tedy limitem řidičských průkazů A2, není kdovíjakým nabroušeným úderníkem. Na rovinu, to se ale dalo předpokládat, protože jde o velkou a těžkou cestovní motorku s půllitrovým motorem. O mohutném spodku se pochopitelně nedá vůbec mluvit, takže do nějakých pěti tisíc otáček je Traveler hodný jako beránek bez špetky temperamentu. Je ale fajn, že zde není ucukaný, ba naopak je hezky plynulý a nechá si líbit i vyšší kvalty. Tím pádem se dá jezdit hezky na „kochačku“ a to je u této kategorie důležité.

Více na: http://www.motorkari.cz/…e-36624.html Copyright © Motorkari.cz , Autor: Vláďa Novotný



Foto Foto Foto Foto Foto Foto Foto Foto

AKTUALITY ZE SVĚTA BENELLI

TEST MOTO NAHLED Akční ceny na vybrané modely!
S Benelli do konce roku výhodněji. Čti víc...
TEST MOTO NAHLED Benelli na Brněnském okruhu
Zveme Vás na Brněnský okruh ve dnech 13. – 14.10.
TEST MOTO NAHLED Pracovní nabídka
více »