Benelli-motor logo

Svěží fén z Pesara - Benelli TRK 502 Traveller

Foto

Jeden z prvních testů novinky Benelli TRK 502 v česku!

"Tytam jsou časy ultimativních motocyklů výrobce z Pesara , které svým agresivním designem a originální stavbou ohromovaly svět. Tříválcové agregáty svou výbušností a sílou jen dokreslovaly příznačný název TNT. Jedna z nejstarších italských značek se po defibrilaci čínským kapitálem vydala ovšem jiným směrem.Jako první v republice jsme v sedle novinky TRK 502 měli možnost vyzkoušet, jak moc ústupků s ohledem na cenu Benelli v případě nového cendura udělala. …

Naživo vypadá nová Benellka robustně a přes klasický zobák si troufneme tvrdit, že si ji s konkurencí jen tak nezaměníš. Italové linie umí, výsledné tvary se nám zkrátka líbí. Masivní USD vidlici od Marzocchi si pamatuji ještě z naháče BN 600. S ní TRK sdílí rovněž mohutné čtyřpístkové brzdové třmeny s plovoucími kotouči. Na klasický, jak jinak než trubkový rám z oceli, navazuje přišroubovaná podsedlovka ze shodného materiálu. Se slzou v oku vzpomínám na fantasticky tvarované kyvné vidlice z trubek u velkoobjemových předchůdců… Ani u novinky se jich ale Italové v případě zadního zavěšení nevzdali. Zjednodušené řečeno svařili dva tahy nad sebou. Účelné a originálně vypadající řešení. Zatímco u některých konkurentů připomíná jednoduché plexi ochranný štít pro svářeče a dalo by se na něm možná úspěšně bobovat, v Pesaru si s jeho tvary vyhráli. Mrkni na protažení spodní části do stran a avizuji dopředu, že ochranu před větrem, vzdor nenastavitelnosti, nabízí hodně slušnou. A nijak přitom neomezuje výhled. …

V základu nepřiplácíte za robustní ochranný rám, blastry, držáky pro boční kufry a pochopitelně v souladu s EU za sériově montované ABS. Na levé straně stroje pak ani za snadno přístupný USB slot, chráněný gumovou krytkou. …

Dálniční limit obnáší sedm a půl tisíce otáček, maximálka bude někde o třicet, čtyřicet kilometrů v hodině výš. A poměrně syrový motor horké novinky se určitě ještě rozjede. Navíc jistě klesne spotřeba, která nám při ostřejší jízdě oscilovala kolem pěti litrů. S dvacetilitrovou nádrží dáte trasu Praha-Brno a zpět s přehledem. …

V rychlostech, kde mi anorektičtěji působící Strom rozkmital puštěná řídítka, Benelli při stejné frajeřince netečně sleduje vytčenou stopu. Trojka, klidně čtyřka a rychlý průjezd. To jí v utaženějších vinglech sedí nejvíc a troufnu si říct, že ve zkušených rukou v nich udrží krok i se silnější konkurencí. Ta přímá se nezřídka musí spokojit s jedním kotoučem a dvoupístkovými třmeny. …

V Pesaru chtěli postavit nenáročnou motorku pro každodenní ježdění a převážit misky vah u nerozhodnutých z původně plánované ojetiny na nový stroj. A to se jim, myslím, podařilo."

Více k přečtení zde: TRK 502

Autor: Pavel „Pajinex“ Suk, Motorbike, Duben 2017



Foto Foto Foto

AKTUALITY ZE SVĚTA BENELLI

TEST MOTO NAHLED Italské lvíče
Test Leoncino 500
TEST MOTO NAHLED Test Leoncino 500
TEST MOTO NAHLED Motocykel 2018
více »