Benelli-motor logo

Benelli BN 251 vs. Yamaha MT-03

Foto

První velký srovnávací test novinky Benelli BN 251 s Yamahou MT-03. Ital proti Japonci, jak nejmenší Benellka obstála v jízdních vlastnostech, v jednotlivých detailech a celkovém dojmu? Dozvíte se níže.

"Do dnešního srovnáváku jsme vyhnali dva ambiciózní naháče z vyšší kategorie začátečnických malorážek. Porovnávání třístovky a dvěstěpadesátky by zdánlivě mohlo být nefér a s už předem jasným vítězem, vždyť zvlášť v menších objemech je každý kubík spalovacího prostoru hodně znát a výkon bývá přitom u slabších kubatur rozhodující. Jenže snad právě ve světle jisté výkonnostní nesourodosti testované dvojice se nám odhalila zajímavá skutečnost: totiž že už i mezi malými naháči, cílícími hlavně na mladší a méně zkušené motorkáře, se najdou stroje, co mají mnohem dospělejší charakter, než bychom čekali, a tedy že o kvalitách Yamahy MT-03 a Benelli BN 251 rozhoduje mnohem víc faktorů, než jen pouhá cifra výkonu.

O obou dnešních duelantech jste již na našem serveru mohli číst a oba si ještě proklepneme v klasických sólo-testech. Místo obšírného úvodu tak jen shrňme, že japonská Yamaha MT-03 vychází z oblíbené řady naháčů MT (představuje jejího nejmenšího zástupce), je osazena 321 ccm dvouválcem a ve standardu s ABS ji pořídíte za necelých 134 tisíc Kč. Benelli BN 251 je rovněž nejmenším zástupcem italsko-čínské modelové řady naháčů BN, je osazena jednoválcem 249 ccm a v testovaném provedení bez ABS stojí o 44 tisíc korun méně (s ABS potom vyjde na bezmála 100 000 Kč).

Na první pohled, bok po boku, působí oba stroje hodně dospělým dojmem – paradoxně o něco víc to platí o slabší Benelli, zatímco silnější Yamaha vyhlíží trochu kompaktněji. Designový základ, na němž jsou oba agresivně vyhlížející naháče postaveny, je přitom takřka identický: 17palcová litá kola, odhalený motor (oplastování se týká maximálně krytů kolem chladiče a pod motorem), „moderně“ hranatý světlomet, stupňovité sedlo a strmá podsedlovka… Každá z motorek na to jde z hlediska tvarů, hran a ploch ovšem trochu jinak: Yamaha je členitější a jakoby lehčí, Benelli naopak působí ucelenějším a robustnějším dojmem. Větší podsedlovka a protaženější linie nádrže a sedla, stejně jako trubky rámu výrazně obepínající motor, vytvářejí dojem větších rozměrů Benelli, byť na papíře je jejich rozdíl mnohem méně patrný (rozvor 1380 vs. 1400 mm, šířka 745 vs. 810 mm, výška sedla 780 vs. 795 mm). Při porovnání katalogových údajů a vizuálního dojmu objevíme ještě jedno nečekané zjištění: robustnější Benelli je o celých 25 kg lehčí, než její sokyně od Yamahy (168 vs. 143 kg pohotovostní hmotnosti). Jak se to projevuje na ovladatelnosti obou strojů ještě probereme…

Zatímco tedy za položku „design“ si musí každý určit vítěze sám dle vlastního vkusu, v úrovni zpracování je to víceméně remíza. U Yamahy se nám, respektive spolujezdci, nezamlouvala vyloženě vetchá zadní madla, která jako by při silnějším úchopu chtěla po troše viklání ze štíhlé podsedlovky upadnout. Na Benelli jsme proti tomu našli pod přístrojovkou divoce zmotaný svazek kabelů s ne úplně přesvědčivě provedenou izolací spojů, což je tradiční čínský prvek aspirující na „dodělej doma“. Jinak nebylo oběma strojům, co se kvality spasování dílů, spojovacích materiálů, laku apod., nic co vytýkat. Oba stroje jsou vybaveny LED koncovým světlem, Benelli má navíc i diodové blinkry, Yamaha zase kvalitněji vypadající koncovku výfuku bez lacině působícího šroubovacího krytu. Velký rozdíl nehledejte v ovládacích prvcích, jsou zcela standardní, jen Benelli má na pravé páčce oproti Yamaze navíc spínač výstražných světel a také disponuje stavitelnou páčkou přední brzdy. Úložný prostor je logicky leda pod sedlem, kam se vejde lékárnička a pak v případě Yamahy už víc nic, u Benelli ještě tak peněženka chudého studenta. "

Více na: http://www.motorkari.cz/…i-35242.html Copyright © Motorkari.cz

Autor: Jan Krajíček, Motorkáři.cz



Foto Foto Foto Foto Foto Foto Foto Foto Foto

AKTUALITY ZE SVĚTA BENELLI

TEST MOTO NAHLED TRK 702 a 702X - návod k propojení s chytrým zařízením
Nové modely Benelli TRK 702 a TRK 702X jsou vybaveny nejnovější generací přístrojové desky, která se dokáže propojit s vaším chytrým telefonem...
TEST MOTO NAHLED AKČNÍ CENA skladových motocyklů
Letošní sezóna nabízí opravdu krásné babí léto, a tak je škoda ho nevyužít plno. Na veškeré skladové zásoby strojů Benelli jsme si tak pro vás...
TEST MOTO NAHLED MOTOREKORD 2023
Legendární akce MotoREKORD se vrátila.
více »


Vážený návštěvníku, potvrzením pomocí tlačítka "Souhlasím" udělujete souhlas nám a našim partnerům s použitím cookies pro nezbytné, analytické a marketingové účely na tomto zařízení. Volbou Nastavení můžete sami určit, jaké skupiny cookies je možné zpracovávat, popřípadě jejich zpracování úplně zakázat. Ukládání nezbytných cookies probíhá vždy, a to v zájmu zachování funkčnosti webové prezentace.



Nastavení