74. ročník legendární výstavy EICMA 2016 se konal ve dnech 10. – 13.11. 2016. Tato akce je tradičně velmi hojně navštěvovaná a letos se jí opět zúčastnil rekordní počet lidí z mnoha zemí světa. Nejen novinky, ale i dobře známé modely a příslušenství zde představilo více než 1100 značek z celého světa. Jedním z velkých a především očekávaných stánků byl stánek Q 50 značky Benelli.
Stejně jako loni byly především 2 modely ty nejočekávanější, zatímco minulý rok se jednalo pouze o prototypy, letos už jsme mohli vidět ostré verze, které budou brzy brázdit naše silnice.
Model TRK 502 byl na Eicmě ve dvou barevných provedeních – bílé a šedé a ve 2 variantách, buď se 3 kufry, nebo se 2, které jsou z dílny dalšího italského velikána společnosti GIVI. Tento cestovní motocykl má čtyřtaktní řadový motor se 2 válci, je chlazený kapalinou a výkon má 35 kW, takže jej mohou řídit všichni co mají řidičský průkaz skupiny A2 (od 18ti let). TRK 502 stejně jako ostatní nové modely splňuje normu Euro 4. A co víc nám může nabídnout? Pohodlí na dlouhé jízdy, široká řídítka, tvarovaný plexi štít pro lepší ochranu proti větru a špatnému počasí, palivovou nádrž s objemem 20 litrů, větší bezpečnost díky ABS a přední dvojité brzdě s plovoucími kotouči o průměru 320 mm s 4 pístkovým brzdičem a zadní brzdě s kotoučem o průměru 260 mm s 2 pístkovým brzdičem. Přední nastavitelní upside-down vidlice, 17“ kola a mnoho jiného. A to není vše, v průběhu roku si ještě budete moci vybrat mezi verzemi s litými nebo drátěnými koly.
Druhým očekávaným modelem je scrambler Leoncino, vrcholný stroj snoubící tradici s moderními technologiemi. Dostupný bude celkově ve 3 verzích, ale příští rok si zatím budeme moci vybrat pouze ze 2 a to verze Naked a Trail. Zásadní rozdíl mezi těmito verzemi bude v rozměru předního kola (Trail bude mít ve předu 19“ kolo), v použitých pneumatikách a předním větrném štítku. Co se týče technických specifikací tak Leoncino má stejně jako TRK řadový dvouválec o zdvihovém objemu 500cm3, chlazený kapalinou s výkonem 35 kW, takže bude dostupný pro všechny s ŘP skupiny A2. Také splňuje normu euro 4 a je vybaven ABS. Co kromě propracovaného designu také stojí za zmínku je určitě sympatická velikost stroje, kvalita zpracování jednotlivých komponentů, přední dvojitý brzdový kotouč, přední upside-down vidlice, 17“ kola, či 15l nádrž. A to ani nemluvě o hrdém maskotu stroje, malém lvíčku na předním blatníku, který je pověstnou třešničkou.
Co o nás napsali české motocyklové weby: http://silnicnimotorky.cz/…nek-benelli/ , http://www.motorkari.cz/…2-35456.html
Na reportáž z výstavy se můžete podívat zde https://youtu.be/u86VFYgh5wU?…
Více fotek ve fotogalerii a také na FB stránce www.facebook.com/BenelliMotor