První test 302S - faceliftové verze oblíbené třístovky BN 302 ve verzi limited.
Krok kupředu – Benelli 302S
Už na první pohled náš v redakci zaujalo vlastně všechny, jak novince sluší reflexní zelená barva. A to vedle ní stála další italská kráska, Ducati Panigale V4, což je, jak jistě uznáte, doslova designový klenot. Ovšem že váš něco zaujme na první pohled, není nijak výjimečné – tuna makeupu, drahej kadeřník, umělý řasy a kozy a na chvíli okouzlí každá špindíra. Jenže Benellka takovou falešnou kráskou není. Ani při detailním pohledu nic vyloženě neuráží a nic nevypadá nijak odfláknutě, což u tříkila s cenovou pod sto litrů není vůbec běžné. Moc pěkně vypadá například LED osvětlení nebo zrcátka, která jsou i funkční a neklepou se…
Co se základní techniky týká, mohu říct, že předchůdce BN 302 byl v tomto případě spíše faceliftován a veškerá zásadní technika je shodná nebo jen lehce doladěná. Jak bylo řečeno, předchůdce měl lehkou nadváhu a totéž platí i tady. Jenže je to daň za zcela dospělý vzhled motorky se dvěma brzdovými kotouči na předním kole a řadou dalších dospěláckých prvků. Námi testovaná motorka měla najeto jen 700km a přesto už brzdila naprosto bezchybně a to včetně dobře nastaveného ABS Bosch. Bravo! …
V kategorii A2 a objemu 300ccm využívají téměř všechny konkurenční stroje jednoválec. Výhody dvouválce jsou pak v jemnějším chodu a efektivitě, na druhou stranu je to koncepce dražší na výrobu. Zde se vibrace objevují pouze při plné akceleraci a v nejvyšších otáčkách. Na dálnici lze držet zcela bezpečně a bezproblémově 130km/hod…
Je tu všechno dobré, co měla BN 302 a k tomu hezčí design, nesrovnatelné lepší brzdy a velmi dobrá cenovka.
Více k přečtení ZDE
Zdroj: Jindra Adelt, Motorbike Červenec 2019