Benelli-motor logo

Test BN 251

Foto

"Je to přesně rok. Měli jsme v testu třístovkovou dvouválcovou Benelli BN 302 a já jsem se doslova rozplynul ze samé radosti. Ač jsem jezdcem na velkých motorkách už někdy od druhé poloviny 90. let, ač mám najeto asi ¾ milionu kilometrů a seděl jsem za řídítky snad úplně všeho, co jezdí na silnici a ovládá se řídítky, malý zelný motocykl muší váhy mi doslova otevřel nové obzory.

Co nás tedy může na těchto motorkách tak strašně bavit? V jádru jde o to, že současné velké motorky už mají takový výkon a potenci, které reálně nemůžete vůbec na běžné silnici užít. A pokud chcete jezdit alespoň trochu v dohledu dopravních předpisů, tak si vlastně 90 % jízdy brbláte skoro na volnoběh, nebo alespoň na dosti přivřený plyn.

Malá motorka je jiná. Dá se vyrazit a ždímat ji až do bezvědomí. Jedete rychlostí něco nad 100 km/h a přitom máte dojem, že vyhráváte přinejmenším poslední víkendovou GP. Jízda vyžaduje daleko víc umu, snahy, dovedností i předvídání. Řadit nahoru a dolů, jako když mícháte v míse těsto na knedlíky, a vytahat plynovou rukojeť jako čudlíky tý první chudinky, která se s vámi ve dvanácti na chvíli zamkla ve skříni. Ano, je to dětinský a pro někoho možná směšný, ale je to taky ohromně zábavný.

Nehledě na to, že tahle bžunda se dá pořídit vážně za rozumný peníz. A nabídka v téhle kategorii roste, protože asi vážně nejsme sami, kteří na to přišli.

Pro letošní drandící týden na prckovi jsme si s Carlosem vzali do parády Benelli BN 251. Jednoválcový utíkáček se suchou hmotností 143 kilogramů a trubkovým rámem, USD vidlicí a deklarovaným výkonem něco málo nad 24 koní.

Co na ní pochválit? Určitě posez. Je uvolněný a vzpřímený, překvapivě širokou nádrž držíte pevně mezi svými koleny. To moc pomáhá ovladatelnosti. Připočtěte docela tužší podvozek (přední vidlice 50 mm) a krátký rozvor (1400 mm) a velice rychle vám z toho vypadne výsledek pro tuhle rovnici. BN 251 je hlavně motorka pro město, pro všechno to kličkování, předjíždění aut a věčně se špuntující kolony.

„Velice dobře se na tom zatáčí hlavně v nižších rychlostech,“ přidává můj sparingpartner v testování a jasně tím dokumentuje chytrost použití zadní stopadesátky gumy. Její profil odbourává nutnost přemáhání hromady „masa“ a vy si i při náhlých změnách směru připadáte, jako když překládáte papír. To mě baví – a moc!

Více k přečtení ZDE

autor: Honza Karásek, Motohouse, listopad 2017



Foto Foto Foto Foto Foto

AKTUALITY ZE SVĚTA BENELLI

TEST MOTO NAHLED Testovací jízdy Benelli
Zveme vás na testovací jízdy Benelli dne 19.10.2019 do Benelli centra Topmotocentrum Holíč.
TEST MOTO NAHLED Poděkování Motoshow rekord 2019
TEST MOTO NAHLED Motoshow rekord 2019
více »