První test Benelli Leoncino 500 naked v ČR.
Model Benelli Leoncino byl představen veřejnosti už před nějakým časem. A už právě ono první představení způsobilo poměrně rozruch – že by se značka v poslední době se soustředící spíš na maloobjemové stroje a skútry, vydala cestou silnějších motorek?
Viděli jste někdy lvíče? Tedy lví mládě? Určitě ano – a jistě jste si všimli, že už odmalička na něm svaly jen hrají. A právě tak vypadá i Leoncino. Přijde mi pitomé napsat o motorce, že je svalnatá, ale přesně tak tenhle stroj působí, na první pohled bych nehádal, že jde jen o pětikilo. První pohled též odhalí, že nejde o žádnou rozpočtovku: vepředu dva kotouče a radiální čtyřpístkové třmeny, nastavitelná páčka brzdy, 50mm USD vidlice, zadní tlumič se seříditelným předpětím pružiny a útlumem, LED technologie osvětlení a blinkrů… nicméně přeci jen k nějakým ústupkům, oproti prvním informacím z roku 2015, došlo, přední vidlice měla být plně stavitelná a stroj mel mít hydraulickou spojku. Ani jedno ale u sériového modelu nenajdete, na USD vidlici seřídíte pouze útlum. I když ani to není vzhledem k dané kategorii a ceně zrovna málo.
Co se týká vzhledu, dali si v Centro Stile Benelli (mimochodem, nejen design, ale i motor pocházejí z tohoto nového studia, vybudovaného v kolébce značky, tedy v italském Pesaru) záležet. Nic není ošizené a je zde kladen důraz na detail, tak, jak jsme u italských motorek zvyklí (osobně se mi líbí například odkaz na původní Leoncino v podobě figurky lvíčka na předním blatníku či logo Benelli, umístěné uvnitř předního reflektoru)… Za sebe mohu říct, že mu nemám co vytknout,mám rád motorky, které se nějakým způsobem odlišují a které si nespletete s desítkou ostatních. A Leoncino si fakt nespletete…
Po uvelebení se na sedle, umístěném 785 mm nad zemí vám padne do očí přístrojovka. Ta je plně digitální (nijak to nevadí Leoncino si nehraje na žádné retro), rozdělená do dvou částí… Po nastartování se ozve z krátké koncovky výfuku poměrně hezký, hluboký zvuk. Na současné pětikilo dokonce až překvapivě hezký… Vzhledem k objemu a konstrukci motoru se nedá čekat, že byste se pohybovali v nízkých otáčkách, maximální výkon je uveden v 8500ot./min, ale nejvyšší točivý moment, tedy 45Nm, je k dispozici už v 5000ot./min. Jednoduše řečeno, na pětistovku má Leoncino docela slušný zátah.
Více z testu k přečtení ZDE
Autor: Ivan „Scoob“ Bezděk, Motorbike, listopad 2017